I am always with you ... My dear diary

I am always with you ... My dear diary

Sunday, November 25, 2012

CINTA

Terlalu banyak persoalan yang bermain difikiran bila berkenaan dengan cinta. Al maklum la umur da nak masuk 24 da, smpai sudah xde bf kn? apa la daya untuk menyalahkan atau dipersalahkan. 07/12/12 merupakan tarikh dimana abg sulung saya akan di ijab kabulkan meh usha2 sikit muke bakal kakak ipar saya :-


comel kn? dah kalau abg da nak kahwin sure2 la aku kne usik kn? da masalahny aku xde bf lg mmg parah la aku nk menjawab. tp bila di pikir balik its OK for me to not have a boyfriend yet as Im still not complete my degree and im still mengharapkan duit parent so im still not 100% independent. 

So? 

So ~, kire mcm x afdhal la kn nk kawin cepat2 (tah fakta mana aku korek tah) tp betul la. apa gunanya kalau berkahwin tp hutang kn? apa gunanya kahwin kalau pinjam duit ibu bapa? cube tgk ni :-
tp sekarang harga da xsama... da DUA KALI GANDA dari harga kat atas tu. xpercaya? sila la percaya saya sbb sy da buat servey utk abg sy yg nk kawin ni.. kad dia pon kawan sy yg buatkan tanpa ambil apa2 untung :) (credit to nini) http://www.facebook.com/ninie.nursurainie?fref=ts bole la kalau nk tny2 kn :)


 ok2 back to our story , kalau difikirkan how sweet my life could be if I have a boyfriend and believe me I dont mind, tu pon kalau da ada yg betul2 sesuai  tp dah nk buat mcmne da xde... people keep asking me why?am i choosy? hell yeah! think back, can we simply just accept a guy who doesn't suit you? no way! mcm2 kite kene fikirkn betul tak? dalam islam pun pernah berkata cari la lelaki yg kaya dgn AGAMANYA, KETURUNANYA, HARTANYA,  AKHLAKNYA bukan la kaya yg membawa maksud duit/ harta melimpah itu atas kita utk berfikir. pastinya kita kne cari org yg mampu memberikan kebahagiaan didunia dan akhirat insyallah. 

setiap hari aku berdoa supaya aku di pertemukan dengan seseorang yan betul2 bole membawa kebahagiaan didunia dan di akhirat amin ya rabbal alamin. :)

No comments:

Post a Comment