I am always with you ... My dear diary

I am always with you ... My dear diary

Sunday, December 9, 2012

TODAY's ATTITUDE

Attitude is a little thing that makes a big difference. Choosing to be positive and having a grateful attitude is going to determine how you're going to live your life.


banyak benda dalam hidup ni kite sering buat salah tapi kita jarang menyalahkan diri sendiri kan?  apa yang terjadi pasti menjadi salah orang lain.  tidak menerima pandangan orang secara membuta tuli dan merasakan diri itu sememangnya betul merupakan benda yang bagi saya patut diubah.

pernah terjadi di mana seorng A ni xnk dengar langsung apa yg diperkatakan oleh orang lain yang bagi dia.. dia betul dan pendapat dia mengenai majlis perkahwinan dia... B cuba sebaik mungkin untuk membantu tp disalah sangka pula A terhadap B... yg di sangkakan ingin memandang rendah dgn citarasanya dan akhirnya mengabaikan B. B sebenarnya cuba buat yang terbaik supaya majlis A berjalan lancar dan  bersesuaian dgn budget dia. si A merasakan yang B memandang rendah terhadap 'budget'ny dan akhirnya majlisnya menjadi huru-hara.. there is no turning back.  kesal? terlambat!

walaupun bg kita benda itu kecil, jgn pernah menolak apabila di kritik atau di tegur. cuba terima atau mungkin dengarkan saja apa yang di beritahu. marilah bersama-sama kite ubah sikap kita menjadi orang yg positif. setiap yang berlaku pasti mematangkan kita :)

p/s: give yourselves a positive motivation everyday to help you to be a better person :)

LOVE:

AINAA FARHANAH

No comments:

Post a Comment